Carter
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Ingenium,
1985.0554.003
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- TYPE D’OBJET
- motorcycle
- DATE
- 1927
- NUMÉRO DE L’ARTEFACT
- 1985.0554.003
- FABRICANT
- PUCH AG
- MODÈLE
- Inconnu
- EMPLACEMENT
- Allemagne
Plus d’information
Renseignements généraux
- Nº de série
- S/O
- Nº de partie
- 3
- Nombre total de parties
- 3
- Ou
- S/O
- Brevets
- S/O
- Description générale
- Inconnu
Dimensions
Remarque : Cette information reflète la taille générale pour l’entreposage et ne représente pas nécessairement les véritables dimensions de l’objet.
- Longueur
- 78,8 cm
- Largeur
- 17,5 cm
- Hauteur
- 5,5 cm
- Épaisseur
- S/O
- Poids
- S/O
- Diamètre
- S/O
- Volume
- S/O
Lexique
- Groupe
- Transports terrestres motorisés
- Catégorie
- Pièces de motocyclettes
- Sous-catégorie
- S/O
Fabricant
- Ou
- PUCH
- Pays
- Allemagne
- État/province
- Inconnu
- Ville
- Inconnu
Contexte
- Pays
- Allemagne
- État/province
- Inconnu
- Période
- probably c. 1927-1949
- Canada
-
Puch is a manufacturing company located in Graz, Austria. The company was founded in 1889 by the industrialist Johann Puch and produced automobiles, bicycles, mopeds, and motorcycles. Austria's first production motorcycles were built by Puch in 1903. Other Austrian manufacturers followed, but none of them were as successful or established a comparable international reputation, until the emergence of the KTM company in the 1960s - Fonction
-
Inconnu - Technique
-
Front & rear wheel brakes (unique for 1927); two speed rear hub with shift lever linked to clutch; oil injection system on engine (40 years before Japanses) - as per B. Brown. The two-stroke split single engine was first developed by Adalberto Garelli in 1912. Puch adopted and developed the idea from 1923 and continued with the design for nearly half a century. - Notes sur la région
-
Inconnu
Détails
- Marques
- S/O
- Manque
- S/O
- Fini
- Inconnu
- Décoration
- S/O
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PUCH AG, Carter, 1927, Numéro de l'artefact 1985.0554, Ingenium - Musées des sciences et de l'innovation du Canada, http://collection.ingenium.ca/fr/id/1985.0554.003/
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